En ole enää mikään lapsi
En ole sun vitun lapsesi
Sun vauvasi, lapsesi tai nuoresi
En ole

Lapset on niitä joilla on haalarit
Ja jotka on hiekkalaatikolla
Leikkii poneilla ja muuta
Leikkii hippaa,
Hyppää narua
Joilla ei ole ruumista
Vaan alikehittyneet tunteet
Joiden olemus on vaan tyhjä taulu, johon
Aikuiset kusipäät
Suttaa mitä vaan
Joskus ne pyyhitään itse pois
Ja kirjoitetaan jotain muuta

Nyt mä yritän kirjottaa
Oon vitun yrittänyt jo jonkun aikaa
Ja yritän vaan sanoa että
En enää oo sun vitun lapses
En ehkä oo mikään teini
En oo
Oon jotain siitä välistä
En ole nainen
Olen neutri
Niin kuin sanoo södergran
Mutta en sun vitun lapses

Mulla on ruumis
Ja kehittyneemmät tunteet
Mä osaan ajatella
Mä osaan tuntea
Mä en tarvitse sua
Mä yritän sanoa
Yritän sanoa etten oo
Sun vitun lapses

Tissit ja perse
Pituutta riittää
Tahtoa riittää
Ja tiedän kuule juttuja
Just niin, tiedän juttuja
Teen juttuja
Ajattelen

Ja musta tuntuu kuin sä
olisit vitun pettänyt mut
kun katotaan leffaa
ja sit sanot että
mä oon kuitenki vaan sun vitun lapses
mä en sano, en yritä enää
sä et usko vaikka yritän
sä et enää näe miltä tuntuu
sä et muista
ja nyt sä et enää näe mua
sä näet musta vähän
ehkä käden
mutta et mua

sä et tosiaan enää muista
tosiaan
kun tuntuu että haluais jo tehdäkin jotain
mutta ei ihan pysty
ei ihan
ja sen tajuaa itsekin
ja kun sä tuut ja sanot että
mä oon sun vitun lapsesi

mä en oo
mä en oo
haista vittu
sä et näe mua
sä et näe
on surullista kun
ei enää näe sitä omaa lihaa
kun oma liha lakkaa olemasta omaa
ja alkaa luoda itseään alusta

ja siihen ei ehkä tarvitakaan
alkulihaa
siihen entinen lapsi tarvitsee
paloja
joista voi ehkä leikata
ruumiinosan

ja alkuliha ei kestä
se haluaa
oman vitun lapsensa takaisin
eikä sitä
jotain möykkyä, joka
joskus oli pelkästään omaa verta kädestä
kädestä

haista vittu, yrittäisit edes nähdä
sä et tiedä mitään mutta luuletko että on kivaa
kun kukaan ei näe
ei edes alkuliha

sä et tiedä mitään
sä et tiedä mitään
ja mä en sano
luuletko että on kivaa

kukaan ei näe
minä olen yksin
entinen lapsi, nykyinen neutri
tai joku
tyhjä alusta
yrittää piirtää ja leikata itsensä
niistä palasista joita sattuu olemaan tarjolla
budjetti on melko rajallinen
käytettyä ja halpaa tavaraa
mutta ehkä sitten joskus
siitä tulee joku